Kontakts oss Kart (1).jpg

Om Cricketforbundet

Norges Cricketforbund (NCF) er det nasjonale særforbundet for cricket i Norge. NCF holder til i hjertet av norsk idrett, i Idrettens Hus på Ullevål Stadion. Vårt innendørsanlegg, Norges Cricket Akademi (NCA), ligger på Tveita (Tvetenveien 162). Norges Cricketforbund består av 61 klubber med nesten 5000 aktive medlemmer. Det spilles serie i seks divisjoner for herrer og en divisjon for damer. I tillegg konkurreres det i T20 og Norgesmesterskap for seniorer og ulike serier og turneringer for barn og unge.

Norges Cricketforbund ble stiftet i 1994 og ble tatt opp som "affiliate" medlem hos det internasjonale forbundet, International Cricket Council, i juni 2000. På idrettstinget i 2007 fikk NCF fullverdig medlemskap i Norges idrettsforbund. NCF ble i april 2016 satt under administrasjon av Norges idrettsforbund. Idrettsstyret har oppnevnt et Arbeidsutvalg som har fått mandat til å lede NCF på Idrettsstyrets vegne. I administrasjonen jobber det fire personer.

Arbeidsutvalg                    Administrasjon

Norges Cricketforbund