pexels-patrick-case-3628912.jpg

Tilgang til Oslo-banene

Norges Cricketforbund (NCF) ønsker å informere cricketklubbene om viktige begrensninger i tilgangen til cricketbanene i Oslo.

I tillegg til NCFs egne begrensninger, som inkluderer Stubberudmyra for u-seriene og cricket for kvinner, er det også begrensninger gitt fra Oslo Kommune. Det er nødvendig å være oppmerksom på disse for å unngå misforståelser og usikkerhet.

Begrensninger fra Oslo Kommune og NCF

Utover de begrensninger som NCF har satt selv, har Oslo Kommune også satt begrensninger som påvirker tilgjengeligheten til visse baner. I tillegg til det man finner i oversikten nedenfor, har NCF tilgang til Ekeberg 2 på tirsdag og torsdag, samt søndager til klokken 14.00. Disse begrensningene påvirker NCFs muligheter til å organisere kamper og aktiviteter på disse banene på de bestemte tidspunktene. Det er derfor viktig å være oppmerksom på disse når man planlegger cricketkamper.

Unngå antakelser om tilgjengelighet

Cricketklubbene i Oslo må være oppmerksomme på at dager og tider der det ikke er satt opp kamper i CricClubs-systemet, ikke nødvendigvis betyr at banen er tilgjengelig. Som nevnt tidligere kan begrensninger fra Oslo Kommune hindre NCF i å sette opp kamper på tilsynelatende "ledige" baner. Det er derfor viktig å ta hensyn til den overordnede tilgangsoversikten og ikke basere seg på CricClubs-systemet alene.

Det finnes begrensninger som blant annet grunnlovsdagen, Norway Cup og andre større begivenheter.