ekeberg bef.jpg

Spennende muligheter for cricketbane i Stavanger

Norges Cricketforbund og representanter fra Stavanger kommune møttes onsdag 21. februar til møter i forbindelse med utbygging av Lassa Idrettspark i Stavanger.

Stavanger kommune ser på mulighetene for å få på plass cricketanlegg i Stavanger, og dette var bakgrunnen for onsdagens møte. Muligheter, ideer og spennende planer ble diskutert. Det var samlet mye kompetanse og erfaring fra Stavanger kommune rundt bordet, med gode utsikter for breddeidretten og cricket.

Administrasjonen og styret var godt representert med Sondre, Tariq, Irene og Gry. Sammen presenterte vi Norges Cricketforbund, anleggssituasjon, utfordringer og muligheter. Et spennende dialog-møte for fremtidig utvikling og rekruttering n en region med et stort utviklingspotensial.

Som representanter fra NIF deltok både Mads Andreassen og Dag Oliver. Mads Andreassen satte fokus på barneidrett og integrering. Cricket ble fremhevet som en viktig integreringsarena. En idrett for begge kjønn med fellesspråk. Han påpekte viktigheten av å sikre mangfoldet, styrke lokale idrettslag og fokusere på hva som er beste for bredden.

Dag Oliver representerte NM-veka som avholdes for første gang i Stavanger august 2018. Et spennende prosjekt som Norges Cricketforbund håper å ta del i alt fra 2018, om fasilitetene er tilgjengelige.

Avslutningsvis reiste vi i samlet på befaring til Ekeberg og Norges Cricketakademi, hvor besøket fikk se lovende spillere fra Sentrum Cricket Klubb og akademiets bowling-maskin i aksjon.

En god dag med fokus på cricketidrettens utvikling.