Dommerplan 2017 - mai måned

Her er dommerplanen for mai måned 2017.

Her er dommerplanen for mai måned 2017. Vi er klar over at denne planen kommer sent og vi har forståelse for at enkelte klubber ikke har mulighet til å dømme på så kort varsel. Da tenker vi spesielt på kamper resten av denne uken. Dersom din klubb ikke kan sende en dommer eller scorer for en kamp til og med søndag 7. mai så send DK en e-post (dk@cricketforbundet.no) så finner vi en løsning. Fra og med lørdag 13. mai forventer vi at klubbene selv tar ansvar for å bytte kamper.

Nytt av året er at det er klubbenes ansvar å finne en kvalifisert dommer dersom de ikke kan sende en av sine egne dommere. DK har ikke lenger denne oppgaven. Alle klubber som bytter kamper må melde fra til NCF (jfr. §8.2.2.1 i spillereglementet) og er ansvarlig for at det sendes en kvalifisert dommer til å dømme kampen.

Vi minner om at det i alle kamper skal brukes et nytt kampskjema. Det er lagene som skal ha det med og det er dommeren som er ansvarlig for å sende inn signert kopi etter kampslutt.

Det er viktig at alle lag, lagledere og kapteiner leser Spillereglementet nøye. Spørsmål kan sendes til dk@cricketforbundet.no.