Skjermbilde 2024-09-04 183209 4.png
NCF

Økonomisk tilskudd til klubber som satser på barn og unge, samt kvinnelige Cricketspillere. Søknadsfrist 10 november 2024.

NCF ønsker vekst i Norge og vil satse mer på barn, unge og kvinner. For å være søkeberettiget må klubben bl.a. utarbeide en langtidsplan i forhold til mangfolds- og rekrutteringsarbeid. Det er mulig å få hjelp av NCF sin administrasjon og Mangfolds utvalget i utarbeidelsen av langtidsplanen. Dette er bare positivt for cricket idretten; økt rekruttering, hindre frafall, sikre vekst og rekruttering til klubbene. Her finner du anbefalt mal som kan brukes i planarbeidet: Mal for sportslig plan.pdf
Tilskuddet til den enkelte klubb kan utgjøre en betydelig sum penger.

HER er skjemaet for søknad om utviklingstilskudd: Søknad om utviklingstilskudd 2024 (google.com) Der finner du også en kortfattet liste med punkter som skal være med i langtidsplanen. Søknaden kan med fordel lastes ned og leses gjennom før utfylling HER.

Et av målene vil være å sikre mangfold av ulike grupper i klubbene når det kommer til etnisitet, språk, alder, språk og kjønn eller legning. NCF mottar i år nærmere 5 millioner kroner i støtte for blant annet å nå disse målene og vi har krav på oss om å følge opp arbeidet. Disse pengene gjør det også mulig for oss å støtte opp om utvikling av klubbene og tiltak for å nå målet om et mangfoldig, inkluderende miljø.

Hvis NCF ikke følger opp dette vil Cricketen i Norge være et veldig sårbart og lukket miljø som på sikt kanskje vil dø ut.

For mer info se: Satsing på barn og unge samt kvinner | Norges Cricketforbund (cricketforbundet.no)

Sammenslåing av mindre klubber er også en utviklingsmulighet.

Vi håper også at klubbene vil komme med egne forslag til muligheter for Cricket i Norge.

Søknadsfrist: 10 November 2024. Svar på søknaden kan forventes ila første uken i desember.