rapportering shutterstock_12965665.jpg
Foto: Shutterstock

Husk påmelding til påsketurnering

Vi minner om at påmeldingsfristen for årets påsketurnering er 29. mars.

Utvalget for barn, unge og bredde skal gjennom sitt arbeid bidra til økt aktivitet, større mangfold og bedre organisering av cricket for barn og unge. Utvalget inviterer til påsketurnering og åpen cricketdag allerede 8.-9. april.

– Vi ser frem til å utgjøre en forskjell for norsk cricket allerede i år. Vi ønsker å videreutvikle arbeidet som er påbegynt, og løfte dette opp flere hakk, sier utvalgets leder, Waqas Asif.

Påsketurnering

Allerede i april inviterer utvalget til påsketurnering for U10 og U13, samt åpen cricketdag for U10-spillere.

– Vi i utvalget håper klubbene vil støtte oppunder dette tilbudet, og ser frem til å ønske alle unge cricketspillere velkommen til Mortensrud. Jeg har selv ukentlige treninger på skoler for barn under 13 år ved flere skoler i regi av NCF, og har jobbet med dette i 8-9 år. Vi trenger mer satsning på unge i klubbene også, forteller utvalgsmedlem Nadeem Ahmad Quereshi.

Påmeldingsfrist for påsketurneringen er 29. mars.

Praktisk informasjon om påsketurneringen:

U10:

• Turnering for barn under 10 år.
  • Klubber kan melde på ett eller flere lag, bestående av syv spillere per lag. Om en klubb ikke har nok spillere til et komplett lag kan de allikevel melde på. Arrangøren vil da bistå med å slå sammen lag i samme situasjon. Klubber kan stille med rene gutte-  og jentelag eller blandede lag.
  • Turneringen gjennomføres 09.04.2023. Oppmøte er satt til kl. 09.50.
  • Påmelding gjøres via følgende lenke. Denne turneringen vil også fungere som en Åpen Cricketdag, og spillere kan derfor ankomme uanmeldt.

U13:

• Turnering for barn under 13 år, dvs barn som fyller 13 år i 2023.
  • Klubber kan melde på ett eller flere lag, bestående av syv spillere per lag. Om en klubb ikke har nok spillere til et komplett lag kan de allikevel melde på. Arrangøren vil da bistå med å slå sammen lag i samme situasjon. Klubber kan stille med rene gutte- og jentelag eller blandede lag.
  • Turneringen gjennomføres med gruppespill 08.04.2023 (oppmøte kl. 10.00) og sluttspill 09.04.2023. Tidspunkt for oppmøte for sluttspillet vil bli satt 08.04.2023
  • Påmelding gjøres via følgende lenke.

Sted:

• Klemetsrudhallen (MASK), Lofsrudveien 6, 1281 Oslo.

Regelverk:

• Turneringsoppsett og reglementet blir sendt i etterkant av påmelding til alle påmeldte og blir også publisert på NCFs sider.
  • Innesko er påkrevd for alle spillere, samt  lagledere og voksne som skal på banen. Banen administreres ikke av NCF, og brudd på påbud om innesko kan føre til bortvisning fra hallen.

Kontaktpersoner:

• Waqas Asif: 456 84 952
  • Nadeem Qureshi: 991 65 007
  • Husnain Ali: 998 64 343

Ønsker å dyrke talentene

Nytt for i år er at BUB ønsker å dyrke talenter.

- BUB har derfor jobbet med å utvikle et ettertilbud for de mest engasjerte og aktive utøverne, ved å pilotere sone- og kretsaktiviteter for U16 i forbindelse med U19 talentleir-samlinger. Tanken er regionale samlinger for både U16 og U19, hvor vi skal jobb med mestring, motivasjon og utvikling. I 2023 ønsker BUB å prøve dette i Oslo/Viken. Invitasjon til utøvere i andre regioner vil også gis, og mer informasjon om hvordan dette skal gjennomføres vil bli publisert fortløpende. Vi må først få budsjett og plan for 2023 godkjent, forklarer Husnain.

I tillegg til påsketurneringen har BUB følgende aktiviteter planlagt i løpet av året:

• Mai/juni: Seriespill for U10-U19
  • Juni og august: Sommerskole
  • August: Norway Cup for U10-U19
  • Høstturnering U10-U19 (tidspunkt ikke fastsatt)

Fullstendig aktivitetsoversikt for BUB 2023:

alt

Du kan bli bedre kjent med BUB på utvalgets nettside. Vi hører gjerne fra engasjerte cricketentusiaster i klubbene med forslag til aktiviteter og tiltak for å løfte norsk breddecricket!