ICC med luft.PNG

100 % cricket – Future Leaders Program

ICC bekreftet i går at en tredje utgave av ICC 100% Cricket Future Leaders Program er på trappene.

ICCs mentorordning «Future Leaders Program» (FLP) er opprettet for å støtte kvinnelige talenter i cricket. Målsettingen er å adressere den lave prosentandelen kvinner i lederroller i sporten. Gjennom ordningen vil 20 fremtidige kvinnelige ledere kobles sammen med seniorledere over en seks måneders periode.

Søknadsprosess og tidslinje

Søknaden om å delta i programmet må være sendt til ICC innen 29. mars. Aktuelle kandidater er dagens aspirerende kvinner i relevante roller/verv i særforbund, som ønsker å utvikle seg til morgendagens ledere for idretten vår.

Aktuelle programretninger for FLP:

• Styre/styring
  • Administrasjon/ Executive Management
  • Coaching
  • Kampfunksjonærer
  • Spillervekst
  • Utvikling
  • Markedsføring og kampanjer / Kommersiell
  • Media: Journalist/ kommentator/ kringkaster
  • Digital/ Teknologi

Praktisk info om søknad

Søknad til programmet sendes per epost til 100percentcricket@icc-cricket.com. Søknaden må inneholde følgende for å bli vurdert:

• Oppdatert CV som viser nåværende rolle og erfaring
  • Søknadsbrev
  • Anbefalingsbrev fra styre i relevant organisasjonsledd eller relevant overordnet.

Alle interesserte kandidater kan henvende seg til admin@cricketforbundet.no ved spørsmål eller behov for bistand.

Alle interesserte kandidater bes også gjøre seg godt kjent med vedlagte informasjon vedrørende programmet fra ICC:

En del av det langsiktige arbeidet

Den tredje runden av FLP skal følge opp de de to vellykkede første utgavene av programmet, som ble avviklet i fjor. ICC understreker at programmet er en del av organisasjonens langsiktige utviklingsarbeid.

- Vi er veldig glade for å lansere den tredje utgaven av 100% Cricket Future Leaders Program, som en del av vår pågående forpliktelse til å sikre at cricket er en sport for alle, opplyser ICCs leder for markedsføring og kommunikasjon, Claire Furlong, i gårdagens pressemelding.