333098468_530884178949238_1393839931493349476_n (1).png

Vi gratulerer alle med kvinnedagen!

NCFs utvalg for kjønnsbalanse markerer 8. mars med å lansere en egen Facebook-gruppe.

Facebook-gruppen «Norges Cricketforbund – Kvinner» finner du her.

- Målet med den nye Facebook-gruppen er å utvikle jente- og kvinnecricket i Norge. Denne gruppen vil bli brukt til å annonsere alle kvinnelige cricketaktiviteter, få tilbakemeldinger fra klubber og individuelle spillere og dele oppdateringer om kvinnecricket, sier Raksha Jangir, leder av Kvinneutvalget i Norges Cricketforbund.

Den nye gruppen vil brukes aktivt fra sesongstart av, men vi håper alle vil melde seg inn allerede nå. Vi oppfordrer selvfølgelig også mannlige utøvere og cricketentusiaster til å melde seg inn i gruppen, og ikke minst invitere kvinner de kjenner inn i gruppen.

Inviterer til åpen bane

Den nye gruppen vil være et viktig verktøy for å få kontakt med kvinnelige cricketspillere i hele landet og organisere aktiviteter over hele landet.

Tilsvarende Facebook-gruppe er opprettet i Sverige, med stort hell. Komiteen ser frem til å bruke gruppen for å etablere tettere dialog med kvinner som er nysgjerrige på å prøve cricket, samt spillere som allerede er aktive.

I tillegg til den nye Facebook-gruppen har komiteen planlagt flere tiltak den kommende sesongen. Disse inkluderer blant annet:

1. T20 Kvinneserien
  2. Challenger T10-turnering i juni
  3. T10-turnering i september
  4. Åpen bane på Stubberudmyra på fredager gjennom hele sesongen

- Vi ser frem til deltakelse fra så mange spillere og klubber som mulig. Vi håper spesielt at Åpen bane-tilbudet på Stubberudmyra vil være et populært og effektivt tilbud med tanke på rekruttering av nye spillere, og håper på å treffe både nye og kjente fjes i løpet av 2023, avslutter Raksha.