IMG_5322 copy.jpg

Vellykket organisasjonsseminar

Lørdag 23. september ble det avholdt seminar for alle komiteer og utvalg i NCF, sammen med styret.

Programmet som ble gjennomgått på seminaret var følgende:

•    Godt styresett
    •    Nå-situasjonen
    •    Organisasjon og kultur
    •    Utvikling og strategialt
    •    Hvordan sikre (etter)vekst?

Debatt og diskusjoner

Det ble lagt opp til mye debatt og gode diskusjoner, og stemningen ble opplevd som svært god. Dette ble spesielt synlig under den litt humoristiske øvelsen/leken «Alene under samme tak», som gikk ut på å finne de mest kreative og effektive måter å ødelegge forbundet på.

- Dette ble gjennomført som en øvelse hvor man da blir mer bevisst på hva som er motsatsen til forslagene, altså å bygge opp forbundet. En slags omvendt psykologi, kan man si. Det var i hvert fall ingenting å utsette på innsatsen, sier Trond Søvik, generalsekretær i NCF.

Seminaret ble avholdt fra kl. 11-17. Tiden gikk fort og ingen av de 23 deltakere så ut til å gå lei. President Yousuf Gilani åpnet og avsluttet seminaret og holdt i tillegg gode innlegg. Presidenten lover at slike sammenkomster skal gjentas ved senere anledninger.