2021 cricketpitch 1.jpg

T10-festivalen 2023 utsatt

Basert på tilbakemeldinger fra BYM utsettes T10 festivalen til 8., 9. og 10. september.

Basert på tilbakemeldinger fra BYM om forholdene på Ekeberg etter avvikling av Norway cup, har administrasjonen ikke annet valg enn å utsette T10 festivalen til 8., 9. og 10. september.

Administrasjonen har vært i tett dialog med både BYM og Norway cup. Pga. mengden nedbør, fikk Norway cup innkjøringstopp på Ekebergsletta allerede på søndag. De hadde derfor ikke mulighet til å gi oss garantier om når arbeidet med nedrigg kunne gjenopptas, og om banene kunne gjøres tilgjengelige til T10 helgen. På Ekeberg 1 og 3 ligger det bl.a. to lodd som veier over to tonn. Disse kan ikke fjernes uten å kjøre inn med stor kranbil.

Alternativet om å flytte T10 festivalen til senere i august har blitt nøye vurdert. For å få det til, må ca. ti oppsatte kamper flyttes til T10 helgen som allerede er blokkert.

Aliens som spiller mot Lassa på Sviland 19. august, har allerede bestilt flyreiser for laget. Det kommer til å gi oss alle utfordringer med å finne nye datoer for utsatte kamper. Det er noe vi ikke kan risikere nærmere slutten av sesongen. Det er mange som kan ha planlagt andre ting med hensyn til kampoppsettet.

Iht. spillereglementet må administrasjonen innhente lagenes samtykke hvis kamper flyttes med kortere frist enn fire uker. Det har vist seg å være utfordrende nok å bare få utsatt/flyttet én kamp.

Klubbene får en ny oppdatering med nytt kampoppsett i løpet av uken.