Meld deg på vårt nyhetsbrev for nyheter om cricket
trene med barn .jpg
Foto: Unsplash.com

Ny politiattesttjeneste for norsk idrett – en tryggere og enklere løsning for idrettslag

Fra 14 november 2024 vil en helt ny digital tjeneste være tilgjengelig til Idrettslag i Norge. Dette skal sikre en trygg og mer effektiv måte å håndtere politiattester og roller på. I samarbeid med Posten/Digipost har Norges idrettsforbund utviklet en helt ny digital tjeneste som forenkler prosessen med å vurdere hvem som trenger politiattester, sende formålsskjema og vise frem attestene på en sikker måte.


 

Vi lover et mer oversiktlig system og enklere prosesser for håndtering av roller og politiattester i norsk idrett. For å hjelpe idrettslag med overgangen til det nye systemet arrangerer Norges idrettsforbund webinarer tirsdag 19. og torsdag 21. november fra kl. 18.00-19.30, slik at man kan velge den dagen som passer. I disse webinarene vil vi gi grundig opplæring i den nye tjenesten, og vi oppfordrer alle til å delta for å lære mer om de nye prosessene. Webinarene krever påmelding. Årets siste kurs i MittVarsel

Les mer om fordelene med den nye tjenesten her.

Idrettslagene er også anbefalt å ha en varslingsportal. Meld deg på årets siste kurs om behandling av varslingssaker i idrettslaget. NIF tilbyr MittVarsel gratis til alle idrettslag og idrettsråd. Verktøyet lover sikkerhet og en trygg og sikker oppbevaring av sensitive opplysninger. For å få tilgang til varslingsportalen må idrettslaget delta på et 30 minutter langt introduksjonsmøte og et kurs på to timer, begge digitalt. Hvert idrettslag skal ha én portal knyttet til hovedstyret som retter seg mot styremedlemmer og ansatte. Siste introduksjonsmøte og kurs i 2024 er tirsdag 3. og tirsdag 10.