361642184_1765938573842497_2078280374534261388_n.jpg
Fossum CK vant årets NM-finale. Her deles kongepokalen ut til Fossums kaptein Anees.

NM 2023: Fossum A CK vant spennende finale

15. juli vant Fossum CK NM-finalen 2023 på Ekeberg 1.

NM-finalen 2023 mellom Lassa A CK og Fossum A CK 15. juli på Ekeberg 1 bød på god stemning. Tross ustabilt vær med regn i perioder var stemningen god både blant spillere og tilskuere.

Arenaen var dekorert med NCF beachflagg og tre telt var satt opp i forbindelse med arrangementet. Det ble servert mat og drikke til spillere, støtteapparat og dommere.

Se lenker til kampen på YouTube her:

Regnet forårsaket forsinkelser

Regnet forårsaket i utgangspunktet en forsinkelse i kampen. Dette dempet ikke spillernes humør, da alle var klare for å spille finalen. Alle ventet tålmodig på en endring i været som ville gi muligheten til å spille kampen. Været endret seg heldigvist til det bedre, og kampen startet til slutt, om enn med 15 overs i stedet for 20 overs.

Lassa A CK vant toss og valgte batting først. De lagde totalt 107 runs med tap av 7 wickets. Den andre inning begynte, men ble igjen avbrutt av regn. Som et resultat ble det satt opp et nytt mål for Fossum A CK, beregnet ved hjelp av D/L-metoden. Nå måtte Fossum A CK lage 79 runs på 10 overs for å sikre seieren. Fossum A CK oppnådde de nødvendige runs på bare 8.3 overs. Dermed ble Fossum A Ck Norgesmestere og kunne motta Kongepokalen for denne bragden.

Premier deles ut på sesongavslutning

Wahidullah Sahak fra Fossum A CK fikk den velfortjente tittelen som "Player of the match" for sin prestasjon ved å ta 3 wickets ved å gi kun 15 runs på 3 overs. Øvrige premier vil bli delt ut på årsavslutningen for 2023-sesongen.

Kampen var et eksempel på god sportsånd og etterlot et godt inntrykk på alle tilstedeværende spillere, trenere og tilskuere.

Vi takker alle spillere, frivillige og publikum som bidro til en flott NM-finale!