Kristin Dope.jpg
Foto: Kristin Dope, Unsplash.

Nasjonalanlegget rigges for cricket

Det nye innendørsanlegget vil i høst bli rigget for cricket. Vi ser frem til å ta vår nye «storstue» i bruk.

I juli ble det klart at nytt nasjonalanlegg for cricket vil etableres på Lindeberg.

Anlegget vil nå klargjøres for cricket. Treningsnett på skinner, underlag og ballkastemaskiner skal rekvireres, leveres og monteres. I tillegg må det anskaffes garderobenker og annet utstyr for å rigge lokalene til vårt bruk.

- Dette er en større investering, som NCFs forbundsting har godkjent bruk av egenkapital til. Vi ønsker god kvalitet til rimeligst pris, og det vil ta noe tid å få alt på plass og klart til fremleie til klubbene, opplyser generalsekretær Trond Søvik.

Trivelige og funksjonelle lokaler

Mange klubber har allerede tatt kontakt med administrasjonen for å få tatt lokalene i bruk. Dette er selvfølgelig positivt, men vi må be alle være litt tålmodige og ha forståelse for at lokalene ikke er klargjort for cricket når vi overtar.

- Det er forbundet selv, i samarbeid med utvalgte leverandører, som nå er ansvarlige for å få satt opp alt på forskriftsmessig måte, og dette vil ta noe tid. Vi skal gjøre lokalene så trivelige og funksjonelle som mulig innenfor de økonomiske rammene som er lagt, påpeker Søvik.

Muligheter for videreutvikling

Med mange gode fremleietakere kan det kanskje også bli mulighet for å videreutvikle fasilitetene ytterligere. Dette avhenger også av at alle brukere er flinke til å ta vare på lokaler og utstyr.

- Vi ser derfor nå på overvåkningsutstyr og sikkerhetstiltak. Lokalene skal også kunne benyttes til andre formål som møter og kurs. Det må derfor påregnes at det ikke kan utøves cricket i lokalene før tidligst november, avslutter Søvik.

Klubbene vil holdes fortløpende informert om tidspunkt for åpning av det nye anlegget.