jentecricket.PNG

Jentetrening på Haugerud

Fra og med neste søndag kan Norges Cricketforbund tilby åpne treninger for jenter på Haugerud.

Takket være innsatsen til Naeem Malik har jentecricket fått to timer i Haugerudhallen, opplyser Pooja Kumari, medlem av Norges Cricketforbunds Utvalg for kjønnsbalanse.

Ønsker økt rekruttering

Mirab Razwan og Alina Aslam, som begge tok nivå 1-trenerkurs i november i fjor, skal jobbe som trenere, opplyser Kumari.

– Mirab og Alina vil få bistand i oppstarten, og vi har allerede begynt annonsere treningen på sosiale medier denne uken. Planen er at disse treningene vil hjelpe Haugerud med å rekruttere utøvere i løpet av sommeren, slik at de i 2025 kan stille med egne dame/jentelag.

God treningsmulighet

Dette er en meget god treningsmulighet for jenter i Haugerud/Furuset-området, i tillegg til U17-jente akademiet hos MASK i Klemetsrudhallen, påpeker Kumari.

- Trenerne jobber utenfor sine egne klubber, noe som viser viser trenernes og egne klubbers engasjement for å vokse jente- og kvinnecricket i Norge. Denne typen mutli-klubbsamarbeid er nøkkelen til å øke mangfoldet i cricket.

Lurer du på noe?

Vi håper så mange som mulig vil delta på treningene fremover. Ved spørsmål kan Pooja Kumari kontaktes på epost 02bbt020@gmail.com.