Jasmine Brett Lee 1.jpg
Jasmine Naeem - Brett Lee

Jasmine Naeem et godt forbilde for kvinner

Inspirasjonsforedrag om dommer og cricket holdes av Jasmine Naeem fra England på Ullevål Stadion fredag ​​29. mars 2024 mellom kl. 17:00 - 19:00
Kvinner oppfordres til å møte opp for å høre og møte henne.

Inspirational lecture on umpiring and cricket will be held by Jasmine Naeem from England at Ullevål Stadium on Friday 29th March 2024 between 17:00 - 19:00 Women are encouraged to turn up to hear and meet her.

"EKTE Hat Trick"

Jasmine har alltid elsket cricket fra en veldig ung alder. Jasmine har ikke bare tilstått at cricket spiller en stor rolle i livet hennes, men det reddet også livet hennes. Jasmine var en wicketkeeper som spilte med et mannlig lag og var den eneste kvinnen på laget. Jasmine fortsatte å spille i det meste av karrieren, men som med mange flotte historier, stakk tragedien seg fast og endret Jasmines karriere og liv. Men alt håp var ikke ute så snart du kan si «Howzat».

Jasmine fant sin livspartner eller cricketpartner som trakk henne tilbake til å ikke bare spille cricket, men trene neste generasjon cricketelskere.

Jasmine har gått som coach på alle nivåer, enten det er kvinnelig eller mannlig. Jasmine har inspirert alle generasjoner og alle aldre til å plukke opp bat eller ball, og i hennes tilfelle wicketkeeping-hanskene.

Jasmine Naeem er nå profesjonell dommer i ECB og ICC. Jasmine er den første britiske muslimske profesjonelle kvinnelige dommeren, og hun uttrykker helhjertet at hun forhåpentligvis ikke er den siste.

Hun er i tillegg Master Educator for ICC, og skal være mentor for Tariq Mir som har blitt godkjent av ICC til å lede sitt første ICC Level 1 dommerkurs i Oslo lørdag 30. og 31. mars 2024. DK leder Ashis Patro vil være med på å skygge kurset, og vil bli bedt om å være med på deler av gjennomføringen av kurset.

Jasmines kloke ord for alle er: «Elsk det du gjør og se bra ut mens du gjør det»

Enkel servering etter foredraget!

Påmelding må gjøres innen torsdag 28. mars kl. 12:00 til: mir@cricketforbundet.no

"The REAL Hat Trick"

Jasmine has always loved cricket from a very young age. Jasmine has not only confessed that cricket plays a major role in her life, but it also saved her life.
Jasmine was a wicketkeeper who played with an all male team and was the only female of the team.
Jasmine went on to play for most of her career, but as with many great stories, tragedy stuck and changed Jasmine's career and life. But all hopes were not lost as soon as you can say "Howzat." Jasmine found her life partner or cricket partner who drew her back to not only play the game but coach the next generation of cricket lovers.
Jasmine has gone on to coach at all levels, whether it is female or male. Jasmine has inspired all generations and all ages to pick up the bat or ball, and in her case, the wicketkeeping gloves.

Jasmine Naeem is now an ECB and ICC professional umpire. Jasmine is the first British Muslim Professional Female Umpire, and she wholeheartedly expresses that hopefully, she is not the last.

She is also a Master Educator for the ICC and will be a mentor for Tariq Mir who has been approved by the ICC to lead his first ICC Level 1 Umpire course in Oslo, Saturday 30th and 31st March 2024. DK leader Ashis Patro will be at to shadow the course and will be asked to participate in parts of the implementation of the course.

Jasmine's wise words for all are: "Love What You Do and Look Good Whilst Doing It"

Light refreshments after the lecture!

Registration must be done within Thursday March 28th 12pm to: mir@cricketforbundet.no