180313_dommerkurs-S1.png

Dommerpaneler opprettet

I tråd med Norges Cricketforbunds dommerstrategiplan har Dommerkomiteen sammen med administrasjonen opprettet elite-, senior- og junior- dommerpanel.

Dommerkomiteen i Norges Cricketforbund er ansvarlig for uttak og oppfølging av dommerpanaler. Kriterier som legges til grunn er:

• Erfaring (antall kamper)
  • Sertifisering (kursnivå)
  • Tilgjengelighet
  • Quiz før sesongstart
  • Dommer-evaluering fra kapteiner (obligatorisk rapport fra kapteiner etter hver kamp)
  • Samlet vurdering av kompetanse og egnethet

Videre har styret vedtatt differensierte honorarsatser til dommere valgt ut i elitepanel, seniorpanel og juniorpanel i 2018.

Se oversikt over panenele og tilhørende honorarsatser for dommere her

Lag i herrenes NM- og seriesystem må i forkant av kamper merke seg hvilke honorarer de skal betale til oppsatte dommere. I kampplanen vil dommere i elitepanel merkes med (E), seniorpanel merkes med (S) og juniorpanel merkes med (J).

Dommere som eventuelt ikke er tatt opp i noe panel skal honoreres etter satsene for juniorpanel.