2019_bilde.jpg

Velkommen til Shaz Khan

Etter en lang prosess, kan vi nå se frem til å ønske vår nye Director of Cricket/trener velkommen til Norge. Sammen med styret, tidligere aktive og ICC, har administrasjonen vært gjennom en arbeidskrevende med viktig prosess. Responsen var stor, der veldig mange kandidater så Norge som et spennende utgangspunkt for utvikling og vekst.  Vi gleder oss nå til å få Shaz på laget og har stor tro på at han kan være med på å utvikle norsk cricket både nasjonalt og internasjonalt.

En anerkjent trener, med lang og verdifull erfaring. En dedikert trener med fokus på utvikling i bredden. Shaz har også betydelig erfaring innen kvinnecricket.
Han har en stor og viktig oppgave foran seg, mot klubb, barn, unge, elite og landslag  - jenter og gutter.

1. april er vår mann være på plass og vil være en del av norsk cricket. NCF vil ta ansvaret for at han kommer raskt inn i miljøet og blir kjent med medlemmene landet rundt.
For landslagene er det planlagt egne opplegg for å knytte kontakt mellom trener og spillere. Vi har mye å ta tak i fremover og håper alle er med på å gjøre oppstarten i Norge best mulig.

Shaz's første hilsen til norsk cricket

I have been fortunate and privileged to grow up being involved with the game I believe to be the KING of all games. I can remember from the early days of playing in the back garden or the local park, to playing at school and then at Club level. I started Coaching from a young age and have coached many players and teams from diverse backgrounds. I have built a wealth of experience and knowledge over the years and I hope to inject this into the Coaching Programmes throughout Norway. I strive to develop the game and ensure it reaches out to all and is accessible for everyone. The development of the game from grass roots to National level is a challenge I look forward to taking on. This will help create a solid structure and allow opportunities for all to enjoy the game we love.

I am honoured to be given this position to help cricket in Norway reach new heights. I am looking forward to the challenge and learning about the culture of the game here in Norway. It’s an exciting journey that I am about to embark on and I hope the Cricket Community will join me on this journey. By supporting each other we will all achieve great success and Norway will rise to the next level.

Shaz