Trenerkonferanse.jpg

Trenerkonferansen du ikke kan gå glipp av!

Norges idrettsforbund (NIF), særforbundene og Norges Idrettshøgskole (NIH) inviterer til historiens første felles trenerkonferanse på Norges Idrettshøgskole i Oslo den 20.-21. september 2019.. Trenerkonferansen 2019 fokuserer på daglig treningskvalitet, kvalitet i konkurransegjennomføringen og hvordan man bygger gode relasjoner i treningsgruppa.

Faglig påfyll og de beste fra praksisfeltet

Hensikten er å gi trenere for barn og ungdom faglig påfyll med de beste eksempler fra praksisfeltet, ny forskning, utveksling av erfaringer og etablere nye nettverk. Konferansen er åpen for alle trenere som jobber med barn og ungdom og er et formelt etter- og videreutdanningstiltak på trener 1 og trener 2 nivå, melder NIH på sine nettsider.

Du vil blant annet møte:

• Sportssjef i Rosenborg Stig Inge Bjørnebye
  • Toppidrettssjef Tore Øvrebø
  • NIH-Rektor og professor Lars Tore Ronglan
  • Dr med og PhD-kandidat ved NIH, Christine Holm Moseid
  • Professor i pedagogikk ved GIH i Stockholm, Karin Redelius
  • Relasjonsnestor Jan Spurkeland
  • NIH-professor Jostein Hallén
  • NIH-professor Frank Abrahamsen

NIF jobber kontinuerlig videre med programmet. På lørdagen blir det paneldebatt med tema: «Hvordan dempe resultatfokus i ungdomsidretten?»

I tillegg kommer noen av de beste praktikerne fra norsk idrett og noen av verdens fremste idrettsforskere fra NIH for å gi påfyll i verdensklasse til deg som trener.

Kurs om mental helse for ungdom

I tillegg til Trenerkonferansen kan du også få med deg faglig påfyll om mental helse og ungdom denne helgen, når Norges Kampsportforbund setter opp ett av de nye kursene som Mental Helse Ungdom har utviklet. Dette er en 4-timers workshop som arrangeres søndag 22.09. fra kl. 10:00-14:00.

Møterom/adresse vil offentliggjøres nærmere arrangementet. NB! Påmelding til kurset må gjøres uavhengig av påmelding til trenerkonferansen.

Kurset gir en grunnleggende forståelse og innblikk i de utfordringer barn og unge kan oppleve psykisk, både i og utenfor fritidsklubbene. Dette inkluderer generell kunnskap om psykisk helse og de vanligste utfordringene som angst og depresjon. I tillegg vil de vanligste faresignalene gås igjennom og hvordan en kan legge merke til de som trener. Kurset skal gi deltagere en bredere kunnskap og kjennskap til de belastningene ungdom ofte opplever, og ruste dem til å bistå ungdommene best mulig.

Påmelding - TRYKK HER

Mer om Barne og ungdomstrener konferanse - TRYKK HER