Logo_NCF_nettsiden.jpg

T20 regionalt - viktig informasjon

Etter gårsdagens nyhet om oppstart Regional T20 i Region Oslo og Sørøst 4. juli er tiden inne for planlegging og viktig informasjon.

DETTE GJELDER:

• Hvert lag skal ha fast spilleliste, med unike spillere under hele turneringen.
    • Hvert lag med minimum 14+2 spillere og maksimum 20 spillere pr. lag.
  • Det vil ikke være tillatt med spillerflyt mellom lagene, heller ikke for U23.
  • Alle spillere MÅ ha betalt lisens
  • Alle spiller MÅ ha gjennomført Koronavettkurset – Norsk eller engelsk versjon
  • Overgangsvinduet er uendret, åpner kl. 00.01 den 20. juni og stenger kl. 23.59 den 5. juli.

DETTE MÅ GJØRES FØR OPPSTART 4. JULI

1. Slett den gamle «Norway Cricket» Appen til CricClubs og installerer den vanlige appen til CricClubs.

2. Oppdatere CricClubs profil inkludet fødselsdato og annen info.
    1. Husk å gjøre «Claim Profile» først for å få profilene deres aktive. Alle som har grønn hake på profilen og har fått tilsendt brukernavn og passord, har utført Claim Profile.
    2. Samtlige spillere må oppdatere sin profil med korrekt navn og fødselsdato, identisk med profilen i MinIdrett. Team eller Club Admin kan gjøre dette på veiene av spilleren.
    3. Innlogging med brukernavn/passord er den samme

3. Alle nye spillere som ikke har vært medlem av en cricket klubb før, må registrere seg først i klubben og deretter i CricClubs.
    1. Uregistrerte spillere vil kunne registrere seg ved å sende en forespørsel om opptak til ønsket klubb via min idrett. Veiledning KLIKK HER, eller via NIF medlemskap KLIKK HER.
    2. Klubben må etter godkjenning legge spilleren inn i klubb admin.
    3. Spilleren må foreta registrering i turneringsystemet (CricClubs) som først godkjennes av klubben. (Under etablering) Endelig godkjenning gjøres av NCF. For registrering i (CricClubs) KLIKK HER eller besøk: CricClub Norges cricketforbund KLIKK HER. Alle obligatoriske felt må fylles ut.

4. Gå igjennom spillereglementet - HER

CRICCLUBS VEILEDNINGER  - HER

• Captains Match Report
  • Ground Booking
  • How To Claim Profile
  • Register Player Profile
  • Umpires Match Report

VIKTIG FOR SESONGEN

@klubber, Kapteinens rapport er obligatorisk, og gjøres via CricClubs. Manglende kapteinens rapport vil utløse første og siste advarsel og deretter resultere i bøter.

§ 10.7 Dommer-evalueringsskjema

Begge kapteiner skal fylle ut dommer-evalueringsskjema tilgjengelig i turneringssystemet CricClubs innen 24 timer etter kampslutt. Ved første gangs unnlatelse, gis første og siste advarsel. Deretter kan det ilegges en bot på kr. 1000 per unnlatelse.

Viktig for sesongen

@Dommere og scorere, kampskjema lastes opp på gjeldende kamp i CricClubs ved å logge inn på CricClubs og bruke umpires rapport og upload documents.

§ 10.4.1 Opplastning av kampskjema

Hoveddommeren er ansvarlig for å laste opp kampskjema i scoringssystemet innen midnatt samme dag som kampen spilles. Manglende innsendt kampskjema medfører bot på kr. 500 til hoveddommer. En kaptein som ikke underskriver kampskjemaet, men deltar i møtet skal ilegges en bot på kr. 500.

Spørsmål rettes til DK eller undertegnende. Følg med på Umpires/scorers corners på nettsiden - HER

KAPITTEL 13 UTSETTELSE OG AVLYSNING AV KAMPER - HER

§13.1 Utsettelse av kamper

Ingen kamper utsettes etter endelig publisering av kampplan, med mindre det er dødsfall av en aktiv spiller i klubben. Ved forespørsel kan mulighet for swap vurderes. Swap betyr at laget som ønsker en kamp utsatt, finner et annet lag som ikke allerede har møtt motstanderen deres i kampen som ønskes utsatt, og er villig til å bytte dag. Dere må da spille mot den motstanderen når det andre laget opprinnelig er satt opp til spille mot dem. I et slik tilfelle, må klubbene først bli enige seg imellom og deretter sende en skriftlig forespørsel til Administrasjonen senest 7 dager i forkant. (skjema for swap ligger på brukerveiledninger/cricketforbundet.no)

§ 13.2 Gyldig forfall

Gyldig forfall: dødsfall av en aktiv spiller i klubben, eller dødsfall i en aktiv spillers kjernefamilie. Med kjernefamilie menes en aktiv spillers foreldre, kone, barn og søsken. Alvorlig ulykke, sykdom hvor flere spillere er involverte. Det må være umulig for laget å stille med nok spillere ved kampstart. Ulykke eller sykdom må være av den grad at det ikke var mulig å stille med lag. Ulykken må dokumenteres. Ved alvorlig sykdom, må legeattest fremlegges for hver syk spiller. Dødsfall i familien vil ikke betraktes som gyldig forfallsgrunn.

BANENE

På grunn av utbedring på Oslos baner vil det være begrenset med banekapasitet som skal fordeles på barna, ungdommen og de voksne – kvinner og menn. Det er også mulig vi må flytte bane  - inne Oslo, på kort varsel grunnet denne utbedringen.

Lykke til med forberedelsene.