vif 2.png

Pokal og medaljer overrakt Vålerenga Cricket Klubb

Under Vålerenga Cricket Klubb sin Awards Night søndag 10. desember fikk klubben endelig overrakt beviset på sin andreplass og opprykk fra tredje til andre divisjon før 2018.

Det ble et tett oppgjør om andreplassen i 2017-sesongens tredje divisjon, og på grunn av en lengre klagebehandling i Norges Cricketforbunds Dommerkomitè, Sanksjonsutvalg og Ankeutvalg kunne ikke Runner Up kåres på sesongavslutningen i november. Senere i november ble det imidlertid klart at Vålerenga Cricket Klubb skulle tilkjennes plassen, og opprykk til andre divisjon i 2018.

- Veldig hyggelig at dette kunne markeres på en så flott måte ved klubbens egen Award Night, sier arbeidende styreleder Sondre S Gullord, som selv var tilstede ved utdelingen.

- Samtidig er denne historien et viktig tegn på at Norges Cricketforbunds regler for klageadgang og -frister må endres, og at vi også må gjennomgå våre behandlingstider, sier han. Spillereglement for 2018 er i disse dager ute på høring hos klubbene, som har perioden frem til søndag 17. desember med å gi sine innspill. Innspillene vil videre bli tatt opp til diksusjon på klubb-/lagledermøtet den 20. desember