oxbridge.png

Kostnader cricketballer for serie- og NM-spill

Reduserte priser for cricketballer til herrenes serie- og NM-spill i 2018

Divisjon/NM Type ball Kostnad per ball for klubbene
Eliteserie Kookaburra 415 NOK
Divisjon 1 Kookaburra 415 NOK
Divisjon 2 Dukes 256 NOK
Divisjon 3 Dukes 256 NOK
Divisjon 4 Dukes 256 NOK
Divisjon 5A Oxbridge 148 NOK
Divisjon 5B Oxbridge 148 NOK
NM Dukes 256 NOK

Cricketballer til bruk i årets NM- og seriespill for herrer skal ikke kjøpes gjennom Sporrong, men deles ut på kapteinsmøte før sesongstart. Alle klubber får det antall og typen baller de trenger til serie og evt NM spill, avhengig av divisjonen de spiller i. Det vil være mulig å kjøpe noen ekstra baller på kapteinsmøtet om det er ønskelig (det er ikke nødvendig å sende mail om dette i forkant). Klubber som ikke har anledning til å være representert på møtet, kan hente sine baller på Ullevål samme uke.

Det vil fortsatt være klubbene som betaler for ballene, men ordningen vil gjøre ballene rimeligere enn gjennom Sporong. Administrasjonen klargjør en leveranse til hver av klubbene tilsvarende antall serie- og NM-kamper i sesongen. Klubbene blir fakturert for sine baller i etterkant av møtet.

Norges Cricketforbund vil om ønskelig kunne sende ballene med post eller annen transport til lag fra Sandnes, Stord og Trondheim. Send mail til idrettskonsulent Irene Silnes dersom dette er ønskelig.

Norges Cricketforbund vil også i 2018 bidra med cricketballer kostnadsfritt til serie- og turneringsspill for barn, ungdom og kvinner.