171113_Ekeberg 2.jpg

Kampplan herrer for 2018 er klar!

Etter lengre tids arbeid kan kampplan for herrenes 2018-sesong presenteres, dog med noen forbehold om endringer grunnet snø/is og andre rammebetingelser. Kampplanen skal likevel gi et godt grunnlag for planlegging, og alle endringer før sesongstart vil bli varslet på Norges Cricketforbunds nettsider.

Se hele kampplanen her

Som alle vet er utfordringen med antall baner vårt aller største problem. I tillegg er det veldig mange hensyn som skal tas (krasj mellom A- og B-lag i samme klubb, reisevei, jevn fordeling av kamper på alle baner, ulike lengder på kamper osv. Med så få baner blir det umulig å tilfredsstille alles ønsker, men vi kan love dere at vi har gått igjennom oppsettet på kryss og tvers for å imøtekomme alle hensyn så langt som mulig.

OPPSTART OG DOBBEL RUNDE I NM-GRUPPESPILL
Det har vært (og er!) en lang og kald vinter. Det kan få konsekvenser på oppstart av årets sesong . Etter en rekke forespørsler har vi i utgangspunktet planlagt for dobbel runde i NM-gruppespillet i år for å gi lag og spillere mer spilletid i T20-formatet, men dette er noe av det første som må endres hvis sesongen viser seg å måtte starte senere enn oppsatt. Vi vil i tilfelle redusere til enkel NM-gruppespill. I midten av april vil vi ha mer informasjon om spilleforhold, og dobbel NM-runde må uansett til behandlig i forbundsstyret ettersom dette vil bety en endring i spillereglementet for 2018.

NY BANE I TRONDHEIM
Det blir i vår ferdigstilt en cricketbane på Lade i Trondheim. Denne banen tas i bruk til seriespill, og noen lag i divisjon 3, 4 og 5A vil ha en reise til Trondheim hvor de spiller dobbeltkamp mot sitt Trondheimslag. Trondheimsklubbene må fortsatt være innstilt på en del reising til Oslo. Vi vil oppfordre de lag som har fått seriekamper i Trondheim til i god tid å booke flybilletter eller annen transport, slik at det blir så billig som mulig.

Norges Cricketforbund har gjennom Norges Idrettsforbund en gunstig hotellavtale med Scandic, som dere kan vurdere som en løsning ved overnatting i Trondheim. Bruk i tilfelle Norges Cricketforbunds rabattkode: D000025223

Trondheim Vandrerhjem er også et rimelig og sentralt beliggende alternativ som bør vurderes.

A- OG B-LAG
Det er en stor utfordring å passe på at A og B lag fra samme klubb helst ikke spiller samtidig. Det vil i oppsettet finnes endel dager med spill for A- og B-lag på samme dato, men vi har så langt det er praktisk mulig å få til satt disse kampene etter hverandre på samme bane. Dette lar seg naturlig nok ikke gjøre hvis et av lagene spiller i Trondheim, eller i noen få tilfeller av andre praktiske grunner det ikke er mulig å gjøre noe med.

TO KAMPER SAMME HELG
Noen lag får to kamper samme helg pga av utenbys lag som må spille dobbelt når de er i Oslo.

FORDELING AV BANER
Ulike prioriteringer og behov (reisevei, A- og B-konflikt, lengde på kamper…) gir noen ujevnheter i banefordelingen. Vi ber dere akseptere og ha forståelse for disse prioriteringene og behovene. Vi har gått igjennom alle divisjoner for å rette opp ujevnheter så langt det er praktisk gjennomførbart. En rekke skjevheter er bevisste på grunn av reiseavstand og rushtidstrafikk, som Bærumslag i Bærum, Drammenslag i Drammen, Sandefjord, Stord og Sandnes kamper i Drammen og Bærum.